Sunday, June 08, 2008

Seizoen 2008






Vanaf heden ..... Ironman Klagenfurt ... 5 juli 2009 ....
http://ironmanaustria.at/de.htm

23 sep : 1/4 triatlon Mechelen (stayer)
250 starters/41ste uit het water/27ste na het fietsen/40ste over de streep
na 2 weken sinusitus en met de slepende achillespeesonsteking zitten twijfelen om al dan niet mee te doen .... en dan toch mee doen ...
ik zwem super, ik weet het zeker, ik zal hier met mannen uit het water komen waar ik normaal niet bij ben .... ik kom uit het water, ik kijk rondom mij ... ik zie er die na mij uit het water moeten komen ... direct een illusie armer ... normaal geef ik er een lap op in het fietsen maar 'k voel dat ik me beter kalm kan houden ... en als ik mij kalm hou, wel dan komt er natuurlijk een groep terug van ongeveer 15 man ... tijdens de start van het lopen denk ik dat er wel nog iets in zit, maar noppes, nico loopt weg van mij, na 3km komt karl over mij, na 5km voel ik dat ik beter kan stoppen maar ja, ge moet toch naar de finish .... ik doe nooit, ik zeg nooit meer mee aan een wedstrijd als ik ziek ben, ofwel nog niet genezen ben ..... NOOIT MEER ... ziek zijn en niet trainen en dan denken dat ik super ga zijn in de wedstrijd, vergeet het .... karl zegt dat ik moet stoppen met het resultaat te minimaliseren, ziek zijn en 40ste eindigen is in feite een super resultaat ....
4 sep : 1/4 triatlon Knokke (niet-stayer)
1000 deelnemers/45ste uit het water/42ste na het fietsen/63ste over de meet
Mijn achillespeesonsteking na Izegem is een probleem ... ik heb totaal niet gelopen .... en als ik niet loop, dan zakt mijn conditie in elkaar ... allé toch maar starten want verlof genomen hiervoor....
Tijdens het zwemmen ben ik aan het denken waar ik mee bezig ben, volgens mij zwem ik gelijk een kieken ... pff, jeezes, 't trekt op niks volgens mij, achteraf nog aangenaam verrast als ik uit het water kom, 'k zit tussen de atleten waar ik altijd bij zit .... en dan mijn lievelingsnummer, 45km bonken tegen de wind .... Zzzzzzzz... vergeet het .... atleten waar ik moet van weg knallen kan ik met moeite bijhouden, ik kraak zelf totaal op het einde van het fietsnummer .... de 10km op de zeedijk aan toeristentempo .... miljaar miljaar, neeje, niet goed .... 's avonds weet ik waarom, snot, doodziek, koorts, ..... ' t zat al in mijn lijf .... geestig ... ook eens kunnen mee doen in Knokke en dan ziek zijn
15 aug : 1/4 triatlon Izegem (stayer)





26 juli : 1/4 trialton Kapelle-op-den-bos (stayer)
1500m zwemmen/40km fietsen/10km lopen
200 starters/35ste uit het water/.... in de tiende positie, wielbreuk

het zwemmen : machtig breed kanaal, beter kan niet .... me voorgenomen van mij niet op te blazen in de start... na 22:09 uit het water, ik kom de wisselzone binnen en doe mijn wetsuit uit terwijl Lieven juist buiten rijdt, dat betekent 30 sec om toe te rijden .... ik vertrek en naast mij loopt Tom, 'k denk bij mezelf, wat voor ne superzwemtijd heb ik hier neergezet maar ie stond plat in de wisselzone en had een nieuw wiel gekregen .... ik roep naar hem dat ie mijn wiel moet nemen maar ie ziet of hoort mij niet .... dan met Kurt Jurgens 20km moeten rijden om een gat van 30sec toe te rijden op een groepje voor ons ... we komen er bij ... gene Lieven te zien, 'k zeg hoe is dat mogelijk, 'k zag die toch rijden, ik rij me het pleuris en die kan nog wegspringen uit die groep ??? maar neeje ... ie was tegen de grond gegaan hoor ik achteraf ... we zijn in de derde ronde ... het draait goed rond tot er ene achterom kijkt en het wiel van zijn voorganger raakt, ik zie een fiets de lucht in vliegen en dan domino domino domino, een vreselijk geluid .... ongeveer tien man tegen de grond en ikke nog just weg langs de kant met een stuk of vijf ... dat wordt een super plaats op die manier :-) ... beke verder, dwarsen van een weg, een boordsteen opspringen, er terug af ... BAM ... mijn achterwiel in een straatgootje .... met een driehoekig wiel kan je niet meer verder ... einde wedstrijd ... carbonwiel voor de vuilbak ...



29 juni : 1/4 triatlon Eeklo (niet-stayer)
1000m zwemmen/40km fietsen/10km lopen
173 starters/23ste uit het water, 8ste na het fietsen, 16de aan de finish
ik ben nog maar net het water in, ik leg me aan de startlijn, Bang... voila de start is gegeven, we hebben terug goed kunnen opwarmen ... dat starten zonder opwarming, dat lukt nu eens niet hé ... uit het water na 14min23... in het fietsen begint het terug te bollen, niet aan mijn rug moeten denken, terug spanning op de beentjes .... fietsparcours een echte aanrader, vlak in de wind, lange rechte stukken ... geen gestayer ... daarna terug lopen zonder trainingskilometers in de benen, 't gaat redelijk, ben verwonderd ... super tevreden over de finish
21 juni : 1/4 triatlon Brugge (niet-stayer)
975m zwemmen/46km fietsen/10,5km lopen
tijden : 14m48s/1u11m43s/45m02s ... 92ste totaal (1000 deelnemers)
Mij ingeschreven bij de pro's vooraleer ik mijn discushernia had ... telkens 2x30min lopen per week en dan nog rustig, op de fiets ook kalm ... allé ideaal om een topprestatie te leveren ..
Tijdens het zwemmen mij laten insluiten als een beginneling, komt ervan als je niet gespannen staat aan de start ... in het fietsen denk ik dat het bolt tot er ene voorbij komt ... 3 à 4 bochten later heb ik al 100m aan mijn broek ... 't is snel maar met een gevoel van ik rij hier gelijk ne toerist .... veel te voorzichtig ... veel te veel denken aan die rug alhoewel ik niets voel ... de 45km bijna volledig alleen afgebold ... de 10km lopen ... ook totaal geen wedstrijdagressie in mij, lopen en kijken of ik niets voel ... wel prachtig door Brugge ... nu gewoon nog die kasseien laten asfalteren en 't is 100 percent ok daar :-) ... allé supertevreden, uitgedaan, geen pijn, 't heeft dus geen invloed
1 juni : 1/4 triatlon Oostkerke (stayer)
300 starters/700m zwemmen/40km fietsen/10,8km lopen
18de uit het water/voor de 4de plaats na het fietsen/14de aan de finish
Ongelofelijk, werkelijk alles is toegelaten op deze wedstrijd. 't Is stayeren en ze rijden met tijdritfietsen ...
Ik ga naar deze wedstrijd zonder vooruitzichten, ik ga voluit zwemmen, de kat uit de boom kijken tijdens het fietsen en dan zien wat die rug doet tijdens het lopen
18de uit het water .... me het pleuris gereden om het wiel te houden ... na één ronde in de tweede fietsgroep en dan geen problemen meer, neeje ik neem niet over, ik ben niet gek.
Normaal ben ik altijd diegene die sleurt maar nu verplicht ik me om me kalm te houden, niet overnemen, enkel het lopen telt als test voor de rug ... ik krijg onder mijn kloten maar 't kan me eerlijk gezegd gene zak schelen ... 'k vind het zelf plezierig, ze kunnen allemaal mijn rug op ...
als 8ste beginnen lopen .... mijn loopsnelheid jeezes... volledig weg door 8 weken niet te lopen .... geen pijn .... opgelucht over de meet als 14de ... ik voel nikske, nikske, nikske ....

Vanwege de discushernia een complete ommezwaai dit seizoen ... geen ironman, enkel kwartjes dit seizoen en kijken hoe de rug reageert ....